Saturday 27 April 2013

Making an apple pie! sedapnye!!

Assalamualaikum,apa khabar korang yg membaca?Sihat x? Hari ni saya nak share dengan korang apple pie yg  saya dan ibu saya buat.Bahan2 nya semua boleh dpt kat rumah..hehe..saya tolong je ibu buat apple pie ni sebab saya memang minat pastry..ingatkan susah,rupa-rupanya just a piece of cake.Yalah,sementara nak tunggu upu ni and saya xde kerja nak buat...(kerja jadi pengganggur terhormat menghabiskan beras ni memang best!).Anyway,apple pie tu menjadi jugak and i'm so proud sebab my apple pie menjadi, on our first attempt pulak tu.Yahoooooo!!Tengok pic kat bawah tu..comel x?muahaha..ini lah hasilnya..yg mudahnya,ianya tanpa serbuk penaik..resepi ni sangat sesuai for beginner mcm saya.Yang kat atas tu,ibu saya buat macam tu sebab x cukup doh..hehe..tu sebab ibu saya potong2 and letak atas tu.Tapi saya x tunjuk resepi nya,sebab saya pon ciplak resepi ni kat google..so rajin2 la korang cari ye..cuma saya pendekkan dari 10 orang makan ke 4 orang makan sahaja.kena pandai2 sort kan resepi nya..



Memang sedap giler apple pie ni..rugi kalau korang x cuba..lepas ni saya target chicken pie pulak..ahaks! 
So long ^_^..

No comments:

Post a Comment